Wednesday, 27 January 2016

Wanita Ini Diceraikan Atas Alasan Yang Tak Masuk Akal, Umur 22 Tahun Tapi Dah Jadi JANDA !



Wanita Ini Diceraikan Atas Alasan Yang Tak Masuk Akal, Sehinggakan…

Kini, kita boleh lihat, ramai yang kahwin muda. Ada antara mereka apabila masuk umur 20an je fikir pasal nak kahwin je. Antara faktor utama yang mengundang kepada kahwin muda ini adalah kerana ingin menghalalkan hubungan atau mengelakkan maksiat.


Namun, jangan disangka kahwin ini seindah dan semanis seperti dalam drama di kaca tv. Perkara ini terjadi pada seorang wanita muda yang baru sahaja berumur 22 tahun tetapi telah diceraikan suaminya gara-gara sifat pemalasnya itu.

Jom ikuti kisah wanita ini yang dipetik dari page IIUM Confession.



Assalamualaikum. Aku ina. Aku baru bercerai talak satu seminggu lepas. Aku baru je berumur 22 tahun.
Punca aku bercerai sebab kerana suami aku curang. Tapi aku tak salahkan dia. Dia stress tengok aku yg pemalas. Tak menjalankan tanggungjawab sebagai isteri.
Betul, bila dah bercerai ni. Aku muhasabah balik. Siapa yang boleh tahan dengan bini macam aku? Bayangkan masa anak dara. Bangun tido lambat, masak tak reti, kerja tgk korea, main handphone je. Kemas rumah,jarang2 sekali. Kerja melepak.
Masa bercinta. Memang seronok lah. Sweet-sweet je .jumpa . Dating. Mesej fon. Kita nampak tu adalah lakonan. Bila dah kawin . Episode yg bermula adalah tanggungjawab.
Masa mula-mula kawin. Boleh lah aku hipokrit. Rajin masa 2 3 hari. Sbb menjadi pemalas dah jadi satu kebiasaan kan. So lama2 habit lama tu terserlah masa kawin. Mungkin kat situ suami aku stress, baik bela biawak kan. Kat situ bermulalah episod dia cari perempuan lain. Katanya lebih matang. Bertanggungjawab.
Dulu, aku nak sangat kawin. Sebab masa bercinta sweet2. Ingat kawin nak halalkan hubungan. Betul kata tulisan Adnin Rosli dalam tarbiah sentap. Niat kawin kalau setakat nak “halalkan” tak cukup. Perkara pertama mesti kerana Allah dan kene tau kahwin adalah amanah.
Pesan aku, buat wanita2 di luar sana. Yang pemalas macam aku. Berubahlah. Benda malas ni bukan boleh berubah sekelip mata. Didiklah diri dari sekarang supaya buang sifat malas. Jadilah wanita yg serba boleh. Bukan hidup hanya bermalas2 malasan lps tu bercinta tanpa fikir bnyak tanggungjawab dalam hidup in future.
Bila fikir balik. Laki aku ceraikan aku sebab benda-benda macam ni padahal usia mahligai kami baru seja masuk setahun. Dah tak tahan. Kesian pada mak ayah aku selama ni bela aku yg pemalas. Maaf mak ayah. Lepas ni aku akan cuba jadi anak yang lebih bertanggungjawab.
Doakan aku kuat. Aku syg dia. Tapi dia ada perempuan lain.

Doakan aku akan jumpa org yg baik. Aku nak berubah. Tapi aku nak berubah untuk mak ayah dan Allah dulu. Kahwin? Nanti2 nantilah buat masa ni. Aku nak kutip sebanyak ilmu yang mungkin. Supaya bila dah kawin nanti ada ilmu nak didik anak. Supaya tak jadi macam aku.
Buat lelaki. Kahwini perempuan bukan sebab kecantikan je. Cantik tak reti buat keje tak ada makna. Mcm aku (eh cantik ke? Hehhe) sbb tu org zaman dulu kalau kawin dari A-Z dia siasat pasangan tu dari jiran2 sebelah, kawan2 saudara mara. Bukan main sapu je nak kawin.
Semoga perkhawinan adalah satu ibadah. Bukan kerana nafsu. Kita nak melahirkan generasi hebat. Kalau takde ilmu .kawin. keluarlah generasi2 baru yg sampah macam aku.

Semoga kisah ini menjadi pengajaran buat wanita di luar sana. Jangan jadikan alasan kahwin muda semata-mata untuk mengelak maksiat tetapi apa yang penting dalam rumah tangga adalah tanggungjawab.


Friday, 22 January 2016

Tak Ramai Tahu!! 4 Negara Yang Ditakuti Oleh AM3RIC4...


Amerika telah menjadi satu-satunya negara yang dominan di muka bumi ini, setelah keruntuhan Uni Soviet, Amerika kian melebarkan sayapnya untuk mempengaruhi, mememasarkan juga menanamkan ideologi liberal mereka di hampir seluruh dunia.Dengan kekuatan ekonomi dan juga militer, sepak terjang mereka menuai banyak kritik dan bahkan kebencian di hati banyak manusia di dunia. Karena Amerika dinilai banyak pihak mencampuri urusan negara-negara lain demi memuluskan kepentingan Amerika sendiri. Namun walaupun amerika sudah bernai mencampuri urusan-urusan negara di dunia, negara paman sam ini memiliki kekhawatiran tersendiri ke beberapanegara kuat di duniaberikut ini.

1. Korea Utara
Militer Korea Utara momok yang menakutkan bagi amerika. Ini adalah negara dengan anggota militer terbesar ke-4 di planet ini, dan menghabiskan porsi yang lebih besar dari PDBnya utuk anggaran militer daripada negara lain. Juga dengan keberadaan senjata nuklir yang dirahasiakan dan tidak terdata oleh PBB.






2. Iran
Sangat mudah untuk melihat mengapa Amerika takut Iran. Presiden Mahmoud Ahmadinejad mengancam akan menghapus Israel dari peta dan menyatakan Amerika Serikat adalah dalang sebenarnya di balik 9 / 11.Dan sampai hari ini Amerika tetap memberi perhatian penuh atas aksi dan ucapan Ahmadinejad, itulah sebabnya Ahmadinejad masih menjadi tokoh yang sangat berpengaruh dalam jajaran musuh abadi AS.




negara kuat di dunia yang ditakuti amerika
Meskipun anggaran tahunan militer mereka adalah sekitar sembilan miliar dolar , yang menempatkan mereka di urutan seperti Yunani dan Australia .Kekuatan Nuklir Iran adalah sesuatu yang bisa menjadi ancaman serius, saking seriusnya sampai-sampai agen CIA turun tangan untuk membunuh beberapa Ahli Nuklir Iran.





3. China
Menurut The New York Post, Amerika sudah berutang pada Cina begitu banyak , sehingga Cina dapat menghancurkan ekonomi Amerika kapanpun mereka mau. Media cenderung menggambarkan Amerika seperti pecundang dan China seperti kakak ipar yang terus meminjamkan uang.




negara kuat di dunia yang ditakuti amerika
Meskipun China masih tergantung pada AS dan ada juga anggapan jika mereka memutuskan untuk menarik alas ekonomi di Amerika Serikat, mereka juga akan menjatuhkan ekonominya sendiri karena begitu banyaknya pasar China di AS.Keungulan dalam bidang pendidikan China, China mulai jauh mengalahkan Amerika dalam mendidik anak-anaknya, mereka bahkan menghasilkan lulusan perguruan tinggi lebih dari Amerika.


4. Rusia
Rusia memiliki jumlah senjata darat terbanyak didunia yaitu sejumlah 79,985. 22.800 adalah Tank. Russia memiliki total sebanyak 526 Mesin Perang Angkatan Laut dan memiliki 3,888 angkatan udara.




negara kuat di dunia yang ditakuti amerika
Kekuatan Rusia tidak sehebat pendahulunya Uni Soviet yang memiliki banyak Kapal Induk, sekarang Rusia hanya memiliki kapal induk satu satunya Admiral Kuznetsov dan sebagian besar Alutsistanya peninggalan era soviet, perlahan dibawah komando Vladimir Putin. Rusia mengejar titel Adidaya nya lagi.


Tak Pandai Memasak , Isteri Berusia 20an Hadapi Risiko Bercerai Selepas Kahwin



Pakar psikologi dan dekan Fakulti Pendidikan Universiti Malaya, Prof Madya Dr Mariani Mohd Nor berkata aplikasi seperti WhatsApp boleh menjadi platform untuk pasangan muda meluahkan perasaan marah apabila berhadapan konflik rumah tangga.

“Apabila masing-masing merasa marah, lalu menghantar mesej dalam WhatsApp misalnya. Ia boleh menimbulkan intonasi suara dan hasrat yang berbeza, disusuli persepsi negatif si penerima yang berlawanan dengan niat sebenar si penghantar mesej,” katanya.

Beliau mengulas laporan akhbar bahawa kadar penceraian masyarakat Islam di Malaysia semakin membimbangkan dengan lebih 274,000 pasangan bercerai dalam tempoh enam tahun lalu.

Statistik Jabatan Kehakiman Syariah Malaysia juga menunjukkan 38,035 pasangan bercerai sepanjang tempoh Januari hingga Ogos tahun lalu yang secara purata terdapat 156 pasangan Islam bercerai setiap hari.

Mariani berkata di zaman canggih ini, penggunaan WhatsApp juga boleh mendorong kepada perbuatan curang yang mana perkenalan biasa antara lelaki dan wanita menerusi aplikasi media sosial boleh membawa kepada perhubungan mesra hingga melupakan batas pergaulan.

“Penggunaaan media sosial seperti Facebook dan Instagram juga boleh membawa kepada hubungan yang tidak baik antara suami isteri kerana masing-masing mungkin tidak menjaga sensitiviti perhubungan mereka dengan memuat naik status dan gambar masing-masing yang tidak bersesuaian, untuk tatapan orang lain,” katanya.

Pakar psikologi kaunseling Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Prof Madya Dr Mohamed Fadzil Che Din menyifatkan perceraian yang melibatkan 156 kes setiap hari adalah sangat tinggi dan wajib menyedarkan semua pihak terutama bagi pasangan yang mahu berkahwin mengenai kepentingan menjaga keharmonian rumah tangga.

Beliau berkata pasangan seharusnya tahu dan faham bahawa setiap perceraian akan memberi gangguan kepada sistem diri anak-anak dan keluarga mereka termasuk soal kerjaya masing-masing.

“Pasangan sebaiknya mempunyai ilmu dan pengetahuan tentang komunikasi berkesan iaitu cara pengurusan konflik, pengendalian krisis, psikologi keluarga dan pengurusan persepsi yang berkesan,” katanya.

Pensyarah Universiti Sains Islam Malaysia, Prof Madya Dr Saedah Abdul Ghani berkata kursus praperkahwinan yang diwajibkan kepada pasangan yang akan bernikah perlu disusun semula mengikut kesesuaian gaya hidup golongan muda yang semakin berubah.

“Pengisian dan intipati kursus perlu menitikberatkan pelbagai aspek berkaitan psikologi perkahwinan, kanak-kanak dan remaja selain kemahiran menangani konflik rumah tangga,” katanya.

Beliau mencadangkan universiti turut menyediakan program pengajian berkaitan kaunseling keluarga dan perkahwinan kepada pelajar. ― Bernama


Thursday, 21 January 2016

DUNIA OH DUNIA..... Pengantin Baru Kongsi Gambar EHEM Malam pertama, Nak Berselfie pun agak-agak la kesian la kat orang bujang sama....


Sepasang suami isteri yang baru berkahwin di kecam pengguna media sosial gara gara sekeping gambar malam pertama yang di muat naik dalam ekaun pasangan tersebut.

Simpan untuk koleksi la gambar tu..ingat orang kata wahh gitu! ! mendidih pulak darah aku nak kahwin lagi satu tengok gambar mesra korang nie.



"Sampai Dihospital Baru Saya Teringat Anu Saya Tertinggal Dirumah" |Anu Saya Tertinggal Dirumah Karena Terlalu panik|


 Lelaki peniaga kain warga Pakistan yang mana kemaluannya dipotong oleh isterinya, seorang wanita warga tempatan, berada dlm keadaan stabil dan 'anunya' berjaya disambung semula. Sampai Dihospital Baru Saya Teringat Anu Saya Tertinggal Dirumah bunyi macam kelakar tapi itulah hakikat yang perlu diterima.

“Saya terjaga daripada tidur selepas berasa sakit yang teramat sangat di kemaluan dan melihat banyak darah.

“Saya segera hubungi anak saudara dan kami ke balai polis berhampiran. Anggota polis kemudian menghantar saya ke hospital (Jempol) sebelum dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL),” katanya sebagaimana lapor portal berita Harian Metro.

-Menurut lelaki berusia 41 tahun itu, kemaluannya dipotong sehingga putus oleh isteri keduanya yang berusia 51 tahun itu menggunakan pisau cukur dalam kejadian yang berlaku di rumahnya di Jalan Beringin 3, Batu Kikir, Jempol semalam.

Menurutnya juga, dia berjalan dalam keadaan darah menetes dan ketika itu isterinya hanya melihat sahaja.
Menurut lagi, kemaluannya yang putus itu tertinggal di rumah kerana dia panik dan kemudian diambil oleh anggota polis untuk dibawa ke hospital bagi proses penyambungan semula.
"Saya masuk ke bilik pembedahan di HKL pada 12.30 tengah hari dan sedar selepas pembedahan itu selesai.

"Alhamdulillah, saya okay selepas bedah. Kemaluan berjaya disambung semula," katanya kepada portal berita tempatan itu.


Menceritakan semula apa yang terjadi, lelaki terbabit berkata isterinya itu enggan tidur dibilik yang sama dengannya.

"Saya tidur sebentar dan bila saya terbangun, saya lihat dia duduk di luar.
"Saya tanya dia kenapa dua tiga hari ini bila saya masuk bilik, dia keluar seperti mengelak saya, tetapi dia tidak jawab pertanyaan saya," katanya.

Lelaki itu berkata selepas itu dia tidur sebelum kemaluannya dipotong sambil menambah dia berhasrat untuk menceraikan isteri keduanya itu apabila dia sihat nanti.

"Saya akan ceraikan dia. Selepas ini saya tidak tahu lagi sama ada ingin pulang ke Peshawar, Pakistan atau terus mencari rezeki di Jempol.

"Isteri pertama saya dan keluarga ada di sana (Pakistan). Mereka sedih dengan kejadian yang menimpa saya," katanya yang juga bapa kepada tiga orang anak hasil dengan isteri pertama.
Menurutnya juga, dia mengahwini isteri keduanya itu selepas perkenalan ketika berniaga kain di sekitar bandar Jempol.

“Niat saya pada awal hanyalah ingin berdakwah dan mengajar wanita yang juga seorang janda beranak lima itu mengenai Islam.

“Wanita itu kemudiannya menyatakan hasrat untuk memeluk Islam dan saya membawanya ke Pejabat Agama Islam Daerah Jempol. Kami kemudiannya berkahwin dua hari selepas wanita itu memeluk Islam,” katanya.

Tambah lelaki itu lagi, kehidupan rumah tangganya hanya indah selama dua bulan sebelum ia bermasalah.
Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Noorzainy Mohd Noor berkata mangsa dilaporkan stabil setelah pembedahan selama 15 jam.

"Dia menjalani pembedahan selama 15 jam dan keadaannya stabil. Saya difahamkan oleh pihak hospital (kemaluannya) berjaya disambung.

“Suspek (isteri kedua mangsa) kini ditahan reman selama tujuh hari (bermula semalam). Kita akan lengkapkan siasatan untuk pendakwaan," katanya lagi.


Tak Sanggup Nak Baca!! Lelaki Ini Sanggup Tipu Jiran Nak Pinjam Cangkul Untuk Tanam Uri, Rupanya Untuk... | Boleh pinjam cangkul Tak? Nak tanam uri.





Tak Sanggup Nak Baca!! Lelaki Ini Sanggup Tipu Jiran Nak Pinjam Cangkul Untuk Tanam Uri, Rupanya Untuk... | Boleh pinjam cangkul Tak? Nak tanam uri.

KLANG - Itulah alasan yang diberikan oleh suspek kes bunuh seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun, semalam, lapor Harian Metro.

-Menurut jiran mangsa yang hanya ingin dikenali sebagi Haris, 30, berkata, suspek pada mulanya mahu meminjam cangkul, alasan mahu menanam uri bayi di belakang rumahnya.

"Dia dalam keadaan cemas dan mahu meminjam cangkul untuk menanam uri bayi di belakang rumahnya membuatkan saya berasa curiga lalu mendesaknya menceritakan tujuannya sebenar.



"Setelah didesak, akhirnya dia mengaku mahu menanam mayat seorang budak yang telah dilanggar sehingga mati dalam kemalangan di Pandamaran," katanya yang terus menghubungi polis dan memaklumkan kejadian itu.

Dedah seorang lagi jiran bernama Siti, 35, berkata, mangsa kerap menangis di rumah itu tetapi tidak menganggap sebarang perkara buruk yang berlaku.

"Budak itu jarang keluar rumah dan hanya bermain di sekitar kawasan rumah sahaja. Saya tidak mengenali rapat keluarga budak itu kerana penghuni rumah itu kurang bergaul dengan jiran berdekatan. Saya pun tidak tahu kejadian yang berlaku sehingga kehadiran sepasukan polis ke rumah itu malam semalam," katanya.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Azman Abd Razak berkata, suspek yang ditahan, tidak mempunyai pekerjaan tetap.

Beliau juga turut meminta orang ramai tidak menyebarkan berita palsu kononnya mangsa dihantar ke rumah pengasuh sebelum kejadian itu berlaku.

Jenazah kanak-kanak lelaki itu dikebumikan di Mentakab, Pahang pada malam ini atas permintaan ibunya.


Dah Nak Nikah Tapi Kami " Tak Tahan " , Pasangan Remaja Ditangkap Ketika Sedang "SEDAP" Atas Katil

Antara pasangan yang ditahan dalam operasi itu, malam semalam.


BUKIT MERTAJAM - "Kami dah nak kahwin". Itu antara alasan yang diberikan pasangan remaja yang dicekup dalam Operasi Merdeka sempena Ops Maksiat oleh penguatkuasa Jabatan Agama Islam Negeri Pulau Pinang di sebuah rumah tumpangan di sini, semalam.

Pasangan remaja berusia lingkungan 20-an itu merupakan pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi awam di negeri ini.

Pasangan itu adalah antara 19 orang yang dicekup penguatkuasa Jabatan Agama Islam Negeri Pulau Pinang di beberapa lokasi sekitar Seberang Perai, semalam.

Selain itu, dua wanita warga asing beragama Islam juga turut dicekup bersama dua lelaki bukan Islam. Bagaimanapun lelaki berkenaan dibebaskan.

Operasi yang diketuai oleh Pegawai Penguatkuasa, Muaz Md Nazan bermula jam 3 pagi dan berakhir kira-kira jam 6 pagi, semalam.

Seramai 16 anggota penguatkuasa terlibat dalam operasi yang bertujuan untuk mengekang salah laku pasangan Islam.

Kesemua mereka yang ditahan menjadikan lokasi seperti rumah tumpangan, hotel bajet sekitar Butterworth, Bukit Mertajam serta Berapit sebagai tempat untuk memadu kasih.

Mereka ditahan kerana gagal menunjukkan sebarang dokumen sah perkahwinan dan disyaki berkhalwat.

Kesemua yang ditahan didakwa di bawah Seksyen 27 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Pulau Pinang.

Jika sabit kesalahan mereka boleh dikenakan denda sebanyak RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali
.


AKIBAT HANTAR ANAK YANG HAMIL KE Ma’ahad Tahfiz ..ibu bapa nya fikir akan jadi lebih baik..RUPANYA !!!




Hari ni daftar masuk seorang lagi remaja. Dari air wajah, nampak ayu, sopan dan pendiam. Bila saya tanya latar belakang pendidikan, bekas pelajar sebuah Ma’ahad Tahfiz. Allahu akbar…

Seterusnya saya tanya akhlak, perangai sebelum, semasa dan selepas belajar di Ma’ahad Tahfiz. Ini kerana dalam benak fikirannya saya tidak mungkin seorang bakal hafizah sanggup berz/ina. Sudah semestinya dia tahu perlakuan yang dilarang Allah. Semestinya dia tahu z/ina itu dosa besar.

Saya tidak mahu kerana seorang dua bekas pelajar Ma’ahad Tahfiz telah berz/ina hingga hamil tanpa suami, merosakkan nama baik pelajar Maahad Tahfiz yang lainnya. Apakah benteng pertahanan iman mudah musnah walaupun al quran di dada? Selalunya apabila berada di Ma’ahad Tahfiz sudah pasti solatnya terjaga. Jadi kenapa benteng iman, solat boleh mencegah perbuatan mungkar itu musnah?



Rupanya ia bermula sebelum lagi masuk belajar di Ma’ahad Tahfiz. Ketika di tingkatan 1, tinggal bersama keluarga sudah mula berjinak jinak lepak dan keluar malam bersama kawan kawan lelaki. Duduk di pinggir bandar, perkampungan nelayan, suasana desa yang damai menjemput rasa sunyi di hati. Ransangan belajar tidak ada menyebabkan tidak ada keinginan meneruskan persekolahan. Yang ada cuma nak lepak lepak dengan kawan kawan.


Suatu malam ketika pulang dari melepak, dihantar menaiki motor oleh kawan kawan lelaki , terserempak dengan abang sulong. Apa lagi, satu penampar maut tertera di pipi dan esoknya terus dihantar ke sebuah Ma’ahad Tahfiz. Abangnya tahu sifat berlembut ibu ayah terhadap anak bongsu telah merosakkan adiknya. Adiknya bukan kurang kasih sayang atau kurang perhatian tetapi terlebih manja hingga berani bertindak melanggar larangan keluarga dan membantah cakap ibu ayah.

3 tahun berada di Ma’ahad Tahfiz, keluarga fikir, perangai dan akhlaknya berubah.
Sebaliknya menjadikan dia lebih agresif dan menganggap keluarga telah menghukum dengan mengurungnya di Ma’ahad Tahfiz dimana dia tidak beb├ás dan terkongkong.

Memang ada kebaikkan ketika berada di Ma’ahad, dari tak reti mengaji hingga boleh membaca quran dengan betul, tajwid dan mahraj danntelah berjaya menghafal beberapa surah pun. Tetapi dendam yang membara di hati merasa dihukum keluarga menyebabkan dia bertindak keluar Ma’ahad. Kononnya nak bekerja, cari duit dan nak bebas.

Namun sepak terajang dunia dia tak tahu. Dia cuma nampak bebas itu indah. Ada duit itu syurga. Dia tak tahu kesan dan akibat kerana syaitan telah membutakan mata hatinya. Permulaan sekali jadi ketagihan. Rasa nikmatnya sekali , nak lagi dan lagi hingga Allah menghidupkan janin dalam rahim. Mana nak sangka, buat dengan rakan sama kerja di tempat kerja, 15 minit pun selesai tanpa disyaki sesiapa. Maklumlah ketika hari raya, orang pun jarang ada, maka mudah meneruskan sandiwara.

Memang kebanyakkan remaja hamil yang lewat dikesan kehamilannya disebabkan kedatangan haid yang tidak tetap. Begitu juga remaja ini. Selepas sebulan berz/ina dengan teman lelaki satu kerja, dia berhenti kerja di tempat itu dan pindah kerja tempat lain yang lebih jauh dari keluarga. Memang di tempat kerja baru dia tidak berpeluang meneruskan aktivit lazimnya, dan merasa gembira dengan suasana kerja tempat baru.

Malangnya, dia merasa ada yang tidak kena dan tidak selesa dengan keadaan tubuh fizikalnya. 4 bulan berlalu dia menyedari perutnya buncit. Dia pun mula pakai bekung supaya perutnya tidak buncit. Namun buncit itu lama kelaman makin besar, saiz b/ra pun bertambah. Yang lama sempit.

Kebetulan ada hal dalam keluarga, dia dipanggil pulang ke rumah keluarga. Di situ berkumpul sekuruh ahli keluarga. Mulanya mereka tidak menyedari kenapa adik mereka sentiasa berbaju longgar,labuh dan sopan sehingga seorang kakak terlanggar perutnya.

Terasa ada kelainan, adik itu diseret ke bilik dan diselak pakaiannya yang labuh dan longgar itu. Alangkah terkejutnya kakak apabila menyaksikan perut adiknya yang sedang meranum menunggu saat dan hari melahirkan. Dengan kain bekung membungkus perut agar tidak jelas kelihatan perut yang buncit. Kesian janin yang sedang membesar tu…

Sikit pun adik ni tidak bercakap, siapa yang melakukan. Diam seribu bahasa sehinggalah saat dia dihantar kepada rumah perlindungan. Apabila berdua , barulah dia bercerita, dia bukan diro/gol sebaliknya memang melakukan z/ina suka sama.

Bagai terhempap kepala atas batu saya beristigfar, bila dia menyebut melakukan z/ina kerana suka sama. Seperti ada rasa kepuasan dan bangga. Mahu saja saya sepak mulut munggilnya berkata begitu.
Saya perhatikan anak matanya yang meliar,” Ya Allah, bantu aku mendidik dan mentarbiyah anak ini mentaati Mu.” Hanya ini yang terdetik di hati saya saat ini. Saya serahkan kembali urusan hamba yang seorang ini kepada Allah. Moga taufik dan hidayah Allah menyinari hati sanubarinya.

Dari kisah latar belakang perangai dan pendidikan, maka bukan Ma’ahad Tahfiz tidak berjaya mentarbiyah tetapi kesan hitam hatinya telah bersalut sebelum masuk ke sana lagi. Ma’ahad Tahfiz cuma mampu mengawal keadaan dirinya semasa berada di situ saja, tidak lagi al quran mampu melindungi dirinya setelah keluar kerana niat awal masuk yang dipaksa .

Tidak ada ikhlas belajar dan menghafal al quran. Dan keluarga bertindak menghantar sekadar melepaskan rasa tanggungjawab untuk mengawal sikapnya yang suka memberontak apabila keinginan tidak dipenuhi.

Ibu ayah budiman, apabila tidak mampu mengawal sikap anak yang suka membantah, memberontak jangan dianggap menghantar mereka ke Ma’ahad Tahfiz adalah selamat dan selesai masalah. Masuk ke situ jika bukan dengan niat yang ikhlas kerana Allah akan membuat anak itu bertambah marah, agresif dan dendam.

Jadinya usahalah cara berdisplin, dekati dengan kasih yang tegas bukan manja supaya dia tidak rasa kesunyian dan dihukum.

Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali.


Akhirnya Neelofa Terpaksa Berlaku Jujur Menjawab Kes Jadi Isteri Muda Bekas Perdana Menteri.


Akhirnya Neelofa Terpaksa Berlaku Jujur Menjawab Kes Jadi Isteri Muda Bekas Perdana Menteri.....
Kalau itu jodoh dia nak buat macam mana kita kena terima je lah. kenapa kita nak bising





Pelakon dan pengacara Noor Neelofa Mohd Noor, 26, menafikan dakwaan yang mengatakan dia menjadi isteri ketiga kepada seorang bekas menteri.
Khabar yang bertebaran di laman sosial itu disanggah oleh Neelofa menerusi sebuah entri di laman Instagram miliknya malam tadi.
Berikut merupakan kapsyen yang ditulis oleh Neelofa:
“I’m 26, single and in no rush to get married. Marriage is a big deal for me and should I get married I WILL definitely share it with the world.
“There's no reason for me to hide this magical episode of my life when this is one of the occasions that I want to celebrate with everybody that has been supporting and love me unconditionally.
“This will be one of the biggest decisions in my life and in the Name of Allah the Most Gracious the Most Merciful, whatever delusional perceptions / gossips about me being the third wife of an ex minister is RUBBISH!
“Totally RUBBISH! I wish that all of you pray the best for me to be guided and able to make obviously better decision that this irrelevant gossip,” tulis Neelofa.
Sebelum ini, Neelofa juga pernah didakwa mempunyai hubungan dengan kerabat diraja namum Neelofa tidak memberikan sebarang komen mengenai perkhabaran itu.


TERBARU!! Mak Jejai Tampil BONGKAR Kisah Sebenar Lepas Dapat Tahu FASHA SANDHA Dah Bercerai ! Tak Sangka Sampai Macam tu Sikap Fasha selama ni yang orang tidak tahu...PATUTLAH!! Korang Mesti TERKEJUT bila dapat tahu yang FASHA....




TERBARU!! Mak Jejai Tampil BONGKAR Kisah Sebenar Lepas Dapat Tahu FASHA SANDHA Dah Bercerai ! Tak Sangka Sampai Macam tu Sikap Fasha selama ni yang orang tidak tahu...PATUTLAH!! Korang Mesti TERKEJUT bila dapat tahu yang FASHA....


Kisah keretakan Rumahtangga Fasha Sandha dan Jejai kini hangat diperkatakan. Terdapat dakwaan Fasha dan Jejai sudah pun bercerai.

Namun, sejauh manakah kebenaran itu?




Sunday, 17 January 2016

Negara Barat Bersiap Sedia Untuk Berhadapan Dengan KIAMAT , DI SINILAH MEREKA MENYIMPAN STOK MAKANAN UNTUK PERSEDIAAN HARI KIAMAT (10 GAMBAR)



Norway telah melancarkan tempat simpanan kebal atau bank biji benih tanaman dari seluruh dunia dengan kemampuan bertahan daripada sebarang bentuk bencana alam dan serangan nuklear untuk kegunaan manusia pada masa depan.

Tempat simpanan itu yang dikenali sebagai Svalbard Global Seed Vault letaknya jauh ke dalam batu gunung berais kira-kira 1,000 kilometer dari Kutub Utara dan mampu bertahan dalam keadaan beku sehingga 200 tahun sekiranya berlaku senario terburuk pemanasan global ataupun kegagalan mekanikal dalam sistem penyejukan, kata para pegawai.




Pada peringkat awal sebanyak 100 juta biji benih daripada lebih 100 negara dunia telah dihantar ke ke tempat simpanan yang bernilai AS$10 juta (AS$32 juta) yang menyimpan sebanyak 268,000 contoh biji benih, masing-masing dari ladang yang berbeza.

‘‘Kepelbagaian biologi dunia kini diancam oleh bencana alam dan juga dar pada perbuatan manusia.



Tempat simpanan yang dipanggil peti besi kebal dunia kiamat, terletak di kepulauan Svalbard, di luar bahagian puncak utara Norway menyediakan sokongan kepada bank- bank gen biji benih di seluruh dunia.

Biji benih yang disimpan merupakan tanaman yang menjadi makanan ruji negara-negara di Afrika, Asia seperti beras, jagung, gandum, kacang duduk dan betari sehinggalah tanaman yang hidup di Eropah dan juga di Amerika Utara seperti terung, selada, barli dan kentang. - Blogmazeer







RASA Tak Sabar Nak Lahirkan ANAK HARAM, Mama Akan Pastikan Anak Mama Yang Comel Ni MATI Dengan TRAGIS !!



Sangat Mengejutkan itu yang dapat dikatakan apabila sebuat printscreen menjadi viral di internet lebih malang lagi printscreen tersebut daripada seorang wanita melayu yang bernama Nurul Ain.

Menurut Printscreen tersebut seorang wanita ini kemungkinan telah hamil dan bakal melahirkan anak luar nikah hasil hubungan zina dengan lelaki tanpa sebarang ikatan.

Namun beliau telah mengeluarkan status yang sangat kejam dan mencetuskan kemarahan orang ramai dengan mengatakan tidak sabar melahirkan anak haram dan apabila keluar akan potong-potong serta cincang bayi tersebut lihat printcreen dibawah




susulan kenyataan yang biadap dan tidak berkeperimanusian ini beliau dikecam hebat oleh netizen lihat printscreen dibawah




Namun sehingga kini tiada sebarang pihak yang tampil untuk memberikan penjelasan isu ini. Tidak dapat dipastikan samada ia perbuatan khianat ada individu cuba menjatuhkannya atau memang benar beliau sengaja mendapat perhatian apapun kita tunggu perkembangan terkini


sumber : http://www.penmarah.com


Kalau Beli Pakaian Dalam Yang Baru Wajib Basuh , Kalau Tak Inilah Padahnya !



Untuk golongan Wanita mohon waspada !!!!! mohon pertolongan ya kongsikan GAMBAR ini

Tolong disebarkan ke seluruhnya kenalan, teman, kerabat, tetangga & e-mail yang anda mempunyai, istimewa untuk wanita. Cucilah Bra serta Pakai-pakainya baru anda beli, saat sebelum gunakan.

kita tidak tahu parasit apa yang ada dalam baju semasa kita membelinya.
Ya Allah. Menjijikkan.

Kirimkan kesemua wanita !!! Cucilah pakainyan baru anda sebelum anda menggunakan !! Buat jadi rutin dari mulai hari ini untuk membersihkan baju baru anda semasa sebelum memakai-nya, Sangatlah Utama !!!

perkara ini sangat mengejutkan apabila ia berlaku kepada Susan McKinley (Antropologis)ketika sesudah ekspedisi di Amerika-Selatan, di fahamkn ada ruam aneh payudara sebelah kirinya, tak ada yang tahu apa itu, serta dia pikir ruam itu bakal hilang seiring berjalannya waktu.


Selepas dia balik, dia menjumpai doktor lantaran telah bermulanya rasa sakit.Doktor tidak tahu penyakit apa yang dihadapi nya, doktor memberi ubat antibiotik serta cream istimewa. selepas berselang rasa sakitnya tak hilang payudara makin panas serta mula berdarah. Ia mengambil keputusan untukmembalut pendarahan itu, bagaimanakah juga rasa sakitnya makin bertambah, ia mulai mencari doktor2 paling baik.

Dr. Elemen tak dapat mendiagnosis jangkitan apa yang berlaku serta meminta Susan untuk mencari rakan yang pakar dalam bahagian Dermatologi.

Saat itu doktor tengah bercuti.

Susan menunggu sepanjang dua minggu serta dan akhirnya boleh berjumpa Dermatologist itu. Susan terperanjat, sesudah ia buka pembalut nya, mereka dapati larva bertumbuh serta bersarang dalam pori-pori serta dalam luka payudara tersebut, bagaimana mahkluk perosak ini masuk

dalam pori-pori kelihatan lubang bersebelahan, yang dia tidak tahu yaitu lubang itu sangatlah dalam dari yang ia fikirkan.Larva ini memakan lemak, lapisan kulit serta saluran payudara itu ...Berkongsi yaa ....


Saturday, 16 January 2016

Dah Buang , Kemudian Kutip Semula . Ajak TUNANG Kemudian PUTUSKAN ! Apa Kejadah JANTAN Macam Ni !



Diluahkan oleh seorang bakal pengantin kepada pesona pengantin dan ditulis semula untuk bacaa dan pendapat serta kritikan dari semua untuk menambahbaik nilai kehidupan beliau , bantu dan berikan jalan idea yang terbaik :)

Salam Pesona Pengantin, saya cuma nak luahkan perasaan saya. Saya dah bertunang, baru 29/11/2015 haritu. Saya bertunang dengan 'ex boyfriend' saya juga. Dia dulu pernah tinggalkan saya sekali masa tahun 2013. Masa tu kita orang dah 'couple' 2 tahun. Tapi dia tiba-tiba minta putus sebab dia dah ada orang lain. (Girlfriend dia sekarang)

Sepanjang kita orang putus, saya tak pernah 'couple' dengan sesiapa. Setakat kawan-kawan biasa je dengan mana-mana lelaki. Tapi tahun 2015 sebelum puasa, dia datang cari saya balik. Mulanya saya berat nak layan, sebab masa tu dia dah ada 'girlfriend' yang sekarang ni. Dia ada datang rumah, sampaikan mak saya halau dia tapi dia tetap datang. Ikut je saya kemana saya pergi. Sampaikan hati saya sejuk bila tengok kesungguhan dia. Saya cakap kita orang cuma boleh berkawan sebab dia dah ada 'girlfriend', dan saya hormati perhubungan mereka.

Tapi tak lama lepas tu, puasa yang ke 7, dia datang cari saya lagi. Dia cakap nak masuk meminang saya. Saya terkejut dengan keputusan dia memandangkan saya tahu status dia. Tapi dia kata dia dah lama putus dengan 'girlfriend'. Saya ambil masa yang lama untuk fikir. Saya takut mak tak setuju sebab saya tahu mak saya dah tak suka dengan dia bila dapat tahu apa yang dia dah buat dulu. Tapi saya perlahan-lahan suruh dia ambil hati mak saya sampaikan mak saya setuju. Kemudian, kita orang 'declare' tarikh pertunangan 29/11/2015.

Tapi saya tak sangka, genap 31/12/2015 dia minta putuskan pertunangan demi untuk 'Girlfriend' lama dia. Dan sekali lagi dia nak tinggalkan saya demi perempuan tu. Alasannya masih belum bersedia. Sedangkan dulu dia yang ambil keputusan untuk bertunang. Dia yang cari saya!.

Saya takut untuk beritahu keluarga, saya ambil keputusan untuk diamkan diri dulu. Berlakon macam tak ada apa yang berlaku. Cuba untuk memperbaiki hubungan tapi saya tak tahu patut ke saya terus menagih kasih dia?. Sedangkan 'girlfriend' dia sendiri 'warning' saya jangan ganggu lagi 'boyfriend' dia (sedangkan 'boyfriend' dia tu tunang saya). Saya takut untuk berterus terang. Apa yang patut saya buat sekarang?.






42