Saturday, 15 July 2017

Sayu : Dapat rasa siksanya along ketika dibakar..pernah mengadu bergaduh dengan rakan-ibu (6Gambar)


Klang : Along pernah mengadu bergaduh dengan rakan sekerja dan mahu berhenti kerja  kata Ibu kepada Along Azam yang meninggal dunia akibat dibakar.
Azizah Ismail, 42, ibu Allahyarham Azamasero Ahmad Yusof, 21,atau lebih mesra dengan nama Along Azam yang ditemui di dalam longkang selepas susur keluar Plaza Tol Bukit Raja menghala ke Klang dalam keadaan 90 peratus tubuhnya terbakar, pagi semalam
Saya mendengar luahan nya dan cuba  menasihatkan diri nya  supaya mencari kerja di kawasan Klang,namun dia hanya mengangguk,” katanya ibu nya yang kudung kaki kiri akibat dipotong kerana kencing manis.
Dia juga kehilangan anak yang patuh, rajin bekerja dan membantunya dari segi kewangan ,tidak pernah pulang ke rumah tanpa memberi wang kepada saya.
“Dia akan beri apa yang termampu,” katanya yang ditemui di HTAR ketika menuntut jenazah anaknya itu, hari ini.
Jenazah Azamasero dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Pendamar, Pelabuhan Klang selepas Asar hari ini dengan dihadiri lebih 50 ahli keluarga, saudara mara dan rakan.
Menurut Azizah, anaknya menyewa bilik di Rawang kerana bekerja di gerai menjual lemang sejak lapan tahun lalu.
Azizah berkata, dia tidak menyangka akan menerima jenazah anaknya itu yang dalam keadaan menyedihkan.
“Saya lihat badannya lebam-lebam, hitam akibat terbakar dan keras. Tak dapat saya nak bayangkan betapa siksanya dia dibakar begitu. “Allah SWT lebih menyayanginya,” katanya.
Sementara itu Ketua Polis Daerah Shah Alam Asisten Komisioner Shafien Mamat berkata, satu pasukan khas ditubuhkan bagi menyiasat kes berkenaan.
“Sejurus keluarga mangsa tampil, bedah siasat dijalankan dan hasilnya mendapati punca kematian mangsa disebabkan terbakar.
“Tiada kecederaan fizikal dikesan dan setakat ini kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut (SDR) namun polis akan menjalankan siasatan dari pelbagai sudut termasuk memanggil rakan dan majikannya,” katanya.
Menurutnya, mangsa tidak disamun kerana ketika orang awam menemuinya, dompet berisi wang tunai RM50 dan RM20 ada di dalamnya bersama dokumen lain termasuk MyKad.
Apakah motif sebenar Along diperlakukan sedemikian rupa kita dalam siasatan pihak berkuasa mungkin kan dia menjadi mangsa dendam atau sebalik nya, semoga ibu Along tabah dengan dugaan besar yang menimpa arwah anak nya. Al fatihah


Friday, 14 July 2017

Sayu : Apa salah Along Azam dibakar hidup-hidup .. setelah bertarung nyawa along pergi jua (6Gambar)

Klang : Arwah Along Azam nama panggilan mesra oleh rakan-rakan pada pemuda berusia 21 tahun ini di yang ditemui dengan 90 peratus tubuhnya terbakar dalam longkang selepas susur keluar Plaza Tol Bukit Raja menghala ke Klang dalam kejadian pukul 4 pagi itu , meninggal dunia kira-kira jam 3 petang semalam setelah bertarung nyawa hampir 11 jam.
Along seorang insan yang sangat baik dan amat disenangi rakan, ini perubahan along sebelum dia maut dengan tragis dibakar tanpa belas kesihan tanpa punca yang jelas.


Arwah along pernah menyuruh ayah rakan baik nya mengajar mengambil wuduk untuk solat sebelum kejadian malang yang menimpa diri nya, tidak disangka dia akan pergi buat selamanya.
Mengikut Ketua Polis Daerah Shah Alam Asisten Komisioner Shafien Mamat berkata, mangsa dikenali sebagai Azamasero Ahmad Yusup, 21, beralamat di Rawang, meninggal dunia di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) ketika dirawat.
Apa yang berlaku mengundang pilu rakan-rakan Along Azam, semoga mesteri apa yang berlaku kepada diri nya yang dibakar hidup-hidup dapat dirungkai secepat mungkin dan mereka yang kejam itu mendapat hukuman yang setimpal atas perbuatan mereka, salam takziah buat keluarga Along Azam. Al fatihah


Wednesday, 12 July 2017

Wajib baca! Hukum Menolak Ajakan Hubungan Intim Dengan Suami Dan Waktu Yang Di perbolehkan Menolaknya

lopsa
Hukum Menolak Ajakan Hubungan Intim Dengan Suami Dan Waktu Yang Di perbolehkan Menolaknya|Bagaimana jika istri mampu untuk melayani suami, namun saat suami meminta, istri menolak untuk hubungan intim?
Dari Abu Hurairah, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
إِذَا دَعَا الرَّجُلُ امْرَأَتَهُ إِلَى فِرَاشِهِ فَأَبَتْ أَنْ تَجِىءَ لَعَنَتْهَا الْمَلاَئِكَةُ حَتَّى تُصْبِحَ
“Jika seorang suami mengajak istrinya ke ranjang untuk berhubungan intim kemudian si istri enggan memenuhinya, maka malaikat akan melaknatnya hingga waktu Shubuh” (HR. Bukhari no. 5193 dan Muslim no. 1436).
Kalau tekstual hadits, yang dimaksud adalah ajakan untuk hubungan intim di malam hari karena paktor pendorong untuk berhubungan intim di malam hari lebih besar.
Namun ini bukan sama sekali menunjukkan bahwa berhubungan intim di siang hari itu tidak boleh. (Lihat Fathul Bari karya Ibnu Hajar, 9: 294)
Makna hadits kata Imam Nawawi adalah laknat (dari para malaikat) akan terus ada sampai terbit fajar, suami memaafkan, istri tersebut bertaubat atau ia mau melayani suaminya. (Syarh Shahih Muslim, 10: 10)
Akan tetapi, jika istri ada halangan, seperti sakit atau kepenatan, maka itu termasuk uzur dan suami harus memaklumi hal ini. Imam Nawawi rahimahullah berkata, “Ini adalah dalil haramnya wanita enggan mendatangi ranjang jika tidak ada uzur. Termasuk haid bukanlah uzur karena suami masih bisa menikmati istri di atas kemaluannya.” (Idem)
Namun tentu saja suami harus mempertimbangkan keadaan istri (fisik dan kesehatannya), jangan bersikap ego untuk memenuhi hawa nafsu sendiri saja.
Haidl. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim dalam keadaan haidl. (Ittifaq).
• Nifas. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim dalam keadaan nifas. (Ittifaq)
• I’tikaf. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim ketika melaksanakan i’tikaf. (Ittifaq(
• Puasa ramadhan. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim ketika melaksanakan puasa ramadhan. (Ittifaq)
• Ihram. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim ketika melaksanakan ihram. (Ittifaq(
• Dzihar. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim setelah terjadinya dzihar (suami menyamakan bagian dari anggauta tubuh istri dengan ibunya) sebelum membayar kafarat. (Ittifaq(
• Istihadlah. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim dalam keadaan mengeluarkan darah istihadlah. (Hilaf(
• Suci dari haidl namun belum mandi. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim ketika suci dari haidl namun belum mandi. (Hilaf)
• Tinggal ditempat yang sedang terjadi peperangan. Maka boleh (bahkan dianjurkan) bagi seorang istri menolak ajakan suami untuk melakukan hubungan intim ketika berada ditempat yang sedang terjadi peperangan. (Hilaf)

Kredit : eberita-org


Sayu : Ngeri: Sampai Hati Ayah Cekik, Tumbuk Dan Buang Abang Ke Dalam Semak (7Gambar)


Medan: ”Ayah cekik dan pukul muka abang sampai berdarah dan membuangnya ke semak” kata kanak-kanak lelaki berusia 8 tahun satu-satunya saksi yang menyaksikan bagaimana abangnya dibunuh kejam oleh ayah kandungnya sendiri.

Aldi 10 tahun ditemui mati dibunuh dan di buang dalam semak dipercayai dibunuh oleh ayah kandungnya sendiri Mangasa Sibarani 36 di Desa Aek Lung medan.

Menurut pengakuan suspek, malam sebelum kejadian dia ada berselisih faham dengan isteri dalam panggilan telepon kerana isterinya jarang balik rumah sebab tempat kerja yang terlalu jauh, dalam panggilan itu suspek menyuruh isterinya balik rumah esok untuk berbincang mengenai masalah keluarga.

Kira-kira jam 4 petang, suspek yang menunggu isternya dirumah sejak pagi menyuruh anaknya Aldi membeli rokok ke kedai Pak Candra yang agak jauh dari rumahnya.

Selepas 30 minit, mangsa belum juga balik, suspek kemudian cuba mencari dan menanyakan kepada beberapa orang sama ada mereka melihat anaknya atau tidak. Ketika ditanya kepada tuan kedai, tuan kedai berkata bahawa Aldi sudah pun balik kejak tadi.

Suspek bersama anaknya andre 8 tahun menaiki kereta untuk mencari mangsa. dalam perjalanan dia melihat mangsa keluar dari dalam semak hendak menyeberangi jalan, suspek melanggar anaknya dengan sengaja.

Tanpa sembarang amaran suspek yang berang terus mencekik anaknya menggunakan tangan kiri dan menghumbanya ke dinding kereta.

Suspek terus menumbuk wajah anaknya tanpa belas kasihan, mangsa yang dalam keadaan menangis (tidak dapat berdiri) dihentukan kepalanya ke dinding kereta sebanyak dua kali.

Tak cukup dengan ini mangsa yang sudah terlentang di jalan dipijak tiga kali yang mengakibatkan tulang rusuk patah.

Suspek kemudian meletakkan mangsa di belakang kereta sebelum membuang mayatnya kedalam semak, adik mangsa yang berusia 8 tahun hanya terdiam membisu menyaksikan abangnya dibunuh.

Pembunuhan berkenan terbongkar selepas ibu mangsa sampai dirumah dan bertanya kepada Andre dimana abangnya Aldi yang tidak muncul sejak dia sampai.

Bagaimanapun ayah mangsa menyerahkan diri kepada pihak polis dan mengakui bahawa dia menyesal atas apa yang dia lakukan, atas pengakuan itu suspek di tahan oleh pihak polis.









Monday, 10 July 2017

Sayu : Abby Abadi Keguguran..Ini Komen Dan Nasihat Paling Win Norman Hakim Buat Abby Abadi

Abby Abadi Keguguran..Ini Komen Dan Nasihat Paling Win Norman Hakim Buat Abby Abadi

Pelakon Norman Hakim menasihati bekas isterinya, Abby Abadi, supaya memperbanyakkan bersabar dan menerima kehendak Ilahi selepas menerima berita sedih artis terbabit kehilangan bayinya yang masih dalam kandungan.

Menerusi status dimuat naik di Instagram pagi tadi, Norman memaparkan perbualan bersama Abby di WhatsApp yang memaklumkan kematian bayi berkenaan.

Dalam perbualan itu, Abby turut meminta Norman supaya menjaga anaknya selepas doktor mengesahkan berita sedih itu.

“Assalamuaikum, esok minta tolong ambil dan jaga baby beberapa hari sebab saya kena masuk hospital sebab baby dalam perut ini dah meninggal. Baru tahu tadi," katanya.

Abby turut memaklumkan kepada Norman bahawa dia perlu berada dalam wad sekurang-kurannya tiga hari bagi proses mengeuarkan bayinya.

“Lepas itu nak kena berpantang pula macam orang bersalin sebab baby dah lima bulan. Harap maklum ye. Uruskan jugalah Dania dan Danish selagi saya tak sihat. Terima kasih,” tulis Abby kepada Norman.



Norman dalam kiriman balasnya meminta Abby - yang dipanggilnya sebagai 'Bok' - dan suaminya, Muhammad Faizal Zakaria, supaya bersabar dengan ketentuan Allah.

Malah dia juga menasihati pelakon yang pernah popular menerusi drama bersiri Gerak Khas itu supaya mendapatkan rehat secukupnya.

“W'salam. Innalilahi wainnailaihirojiun. Subhanallah. Ya Allah... Istigfar banyak-banyak bok. Untuk Jai juga. Bersangka baik dengan perancangan-Nya. Rehat cukup-cukup, jangan renyah sangat.

"Tiada masalah bok saya akan uruskan mana-mana yang patut. Arwah (bayi) dah keluar uruskan dan kebumikan dengan tertib sebab dah cukup sifat tu. Sabar banyak-banyak bok. Saya pula yang sedih ni..Al-Fatihah,” balas Norman dalam perbualan itu.

Doa peminat

Tahun lalu, Abby mengalami keguguran ketika menunggu waktu untuk menunaikan solat Asar di Masjid Nabawi di Madinah. Dia ketika itu sedang melakukan umrah.

Dalam pada itu, Norman turut meminta peminatnya mendoakan yang terbaik buat Abby dan suaminya, Jai.

“Mohon sama-sama doakan yang terbaik buat @abby_abadi112 @jaiezzany. Semoga dipermudahkan segala urusan rohani dan jasmani buat kami sekeluarga...Amin YRA,” katanya.

Menerusi semakan Malaysiakini, ruangan komen di Instagram Norman dihujani ucapan takziah daripada peminat yang mendoakan agar Abby tabah menghadapi dugaan.

Hingga kini, perkongsian itu mendapat lebih 2,000 like.


VIDEO TERAKHIR PERLAWANAN BRUCE LEE DAN MAHAGURU SILAT INDONESIA .. !! INI BARU BETUL SILAT .. Bukan Yang banyak suara je daripada lawan

VIDEO TERAKHIR PERLAWANAN BRUCE LEE DAN MAHAGURU SILAT INDONESIA .. !! INI BARU BETUL SILAT .. Bukan Yang banyak suara je daripada lawan.








ALLAHUAKBAR! Kebenaran Al-Quran terbukti...Saksikan 4 foto seekor Naga Merah berjaya ditemui lelaki China

 Segala puji bagi Allah shalawat pun salam mudah-mudahantercurah keatas junjungan kita Nabi Muhammad, keluarganya, shahabatnya & mengikuti mereka bersama baik sampai hrikiamat. Amma ba’du : 



Pembaca yg dirahmati Allah Ta’alaa : 

Phenomena yg berlangsung baru-baru ini merupakankemunculan jejak UFO berupa circle crop di Sleman Yogyakarta menggegerkan rakyat Indonesia terutama penduduk kira kirasebab ini yg mula-mula berlangsung di negeri kita.

Sebahagian orang serta-merta yakin bahwa itu memang lahjejak UFO & benar-benar makhluk luar angkasa memang ada, sedangkan sebahagian orang terburu-buru mengingkarinya &mengemukakan bahwa makhluk luar angkasa itu tak ada.

Dulu bagaimanakah kita sbg seseorang muslim yg diwajibkan yakin terhadap yg ghaib yg tak dapat kita tonton menanggapiphenomena seperti ini?

Macam Mana phenomena makhluk luar angkasa apabila ditinjau dari Al-Qur’an?

Mesti ketahuan bahwa Yg membuat manusia dari tak ada &membentuknya & meniupkan padanya dari Ruh-Nya, &mengokohkan ciptaan alam semesta ini termasuk juga keajaiban yg ada didalamnya, yaitu pula Maha Kuasa buat membuat luar angkasa & makhluknya, Al-Qur’an sudah menunjukkan adanya makhluk-makhluk yg tak ketahuan oleh manusia dimasa kenabian, begitu serta Al-Qur’an menunjukkan peran dari penemuan ilmiyah, & bahwa tiap-tiap informasi dapat ada kalakemunculannya, Allah Azza wa Jalla berfirman : 

(وَالْخَيْلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِينَةً وَيَخْلُقُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ )(النحل : 8)

Artinya : (& ia sudah membuat kuda, bagal & keledai, biar andamenungganginya & (menjadikannya) perhiasan. & Allah membuat apa yg anda tak mengetahuinya.) [QS An-Nahl : 8].

Ayat di atas mengisyaratkan bahwa ada sekian banyak makhluk yg diciptakan oleh Allah Ta’aala dari type hewan yg kita takmengetahuinya, ini dikarenakan Allah Ta’aala menyambungkan makhluk tersebut bersama kuda, bagal & keledai yg yaitu tipehewan.

& disebutkan di dalam Al-Qur’an sekian banyak ayat yang lainyg kayaknya mengisyaratkan adanya binatang di langit & bumi, diantaranya firman Allah Ta’alaa : 

(وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَثَّ فِيهِمَا مِن دَابَّةٍ وَهُوَ عَلَى جَمْعِهِمْ إِذَا يَشَاء قَدِيرٌ) (الشورى : 29)

Artinya : (di antara Tanda-tanda-Nya merupakan membuatlangit & bumi & makhluk-makhluk yg melata yg Dirinyasebarkan kepada keduanya. & Beliau Maha Kuasa menyatukansemuanya jika Dikehendaki-Nya) [QS Asy-Syuura : 29].

Sebahagian ulama mengemukakan bahwa lafaz daabbah (makhluk melata)menunjukkan bahwa itu makhluk-makhluk tidak cuma malaikat lantaran Allah Azza wa Jalla membedakan antara makhluk yg melata bersama malaikat dalam menyebutkannya dalam Firman-Nya : 

(وَلِلّهِ يَسْجُدُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مِن دَآبَّةٍ وَالْمَلآئِكَةُ وَهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ) (النحل : 49)

Artinya : (& pada Allah sajalah bersujud segala makhluk melata yg berada afsfgswmelata di bumi

dan, &">dan(pun) Para ma]aikat, sedang mereka (malaikat) takmenyombongkan diri) [QS An-Nahl : 49). 

Allah Ta’alaa menyebut dalam ayat di atas makhluk-makhluk melata di langit & makhluk melata di bumi seterusnya baru menyatakan para malaikat.

Dgn ayat-ayat seperti ini sebahagian ulama menyebut bahwa tak ada salahnya ini jadi isyarat atas bentuknya alam-alam lain, dapat tapi sepatutnya kita tak tentukan faktor ini, dikarenakanayat-ayat seperti ini sanggup mengandung bisa saja lebih dari satu pentakwilan.(Fatwa dari Syeikh Abdullah Al-Faqih hadidzohullah Ta’alaa)

Adapun opini bahwa makhluk-makhluk ini yg membuat manusia bersama wujud yg menyerupainya dgn perantara DNA & bahwa beliau adalah kemampuan ajaib yg mengakibatkan bentuknyamanusia, sehingga ini dengan cara hakikatnya yaitu opini ygbatil yg menafikan akidahnya.

Rangkuman : 

Walaupun Al-Qur’an sudah mengisyaratkan dalam sekian banyakayatnya mengenai barangkali keberadaan makhluk di luar angkasa, tapi kita tak boleh menentukan bahwa phenomena ygberlangsung di bumi adalah jejak keberadaan mereka, dikarenakan tiada seorangpun yg sempat menyaksikan dengan cara serta-merta bentuk mereka seperti yg tidak jarangdilukiskan dalam film-film, begitu serta kita tak boleh menafikan dengan cara serentak keberadaan mereka sebab Al-Qur’an sudah berikan isyarat yg mengizinkan keberadaan mereka.

Tetapi kita tak boleh terlampaui menyibukkan diri memahamimenyangkut masalah ini lantaran bukan termasuk juga perkara ibadah yg diwajibkan oleh Allah terhadap kita buat mengharap pahala & Ridlo-Nya di dunia & akhirat.

Wallau A’lam bishowab
Kejadian di negeri China

Naga yaitu makhluk mitos atau khayalan sahaja, yg bererti takmungkin saja ada di dunia nyata, namun di China ada satu orang pemuda yg sedang membelah perut seekor Naga.

Mungkin Saja buat dijadikan ubat kuat. Tak tidak sedikitmaklumat yg ketahuan disebalik gambar ini, serta tak adasebarang maklumat menyangkut pemuda ini & di mana dirinyamenangkap Naga ini. Segalanya di rahsiakan.

Ramai yg menyampaikan Naga ini yakni palsu, tapi sesudahsensor lebih dekat dari gambar-gambar di atas diketahui Naga yg dipegang pemuda ini memang lah Naga original, Inilah buktinya : 

1 - Pemuda dalam gambar ini menunjukkan reaksi semulajadi satu orang manusia semasa membelah perut seekor binatang (dirinya tak sedar camera membawa gambarnya)

2 - Ada seekor anjing yg sedang memainkan ekor Naga tersebut & ini terang bukan rekaan photoshop.




Terkini!!!..Akhirnya Hati Siti Nordiana Dimiliki Abam Bocey..Romantik Sangat...Cara Abam Melamar Romantik Macam Mat Saleh..Mohon Semua Pihak Doakan Terbaik Untuk Mereka..

Terkini!!!..Akhirnya Hati Siti Nordiana Dimiliki Abam Bocey..Romantik Sangat...Cara Abam Melamar Romantik Macam Mat Saleh..Mohon Semua Pihak Doakan Terbaik Untuk Mereka..



Sunday, 9 July 2017

MENGEJUTKAN!!!!… Korang Kenal Lagi Tak Pelakon Wan Maimunah Yang Terkenal Ketika Dahulu? Kisah Terkini Beliau Amat Mengejutkan!..SEDIHNYA! Patut Lah Dah Tak Ada Kat TV sekarang..


Seniwati Wan Maimunah kini dirawat di Hospital Jasin, Melaka selepas mengalami bengkak jantung dan jangkitan kuman pada paru-paru.

Timbalan Presiden, Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) Zulkifli Mohamad, 50, berkata, Wan Maimunah atau nama sebenarnya Wan Maimunah Wan Abdul Aziz, 63, dimasukkan ke hospital itu beberapa hari lalu selepas mengalami sakit dada.

Wan Maimunah Alami Bengkak Jantung, Jangkitan Kuman

“Kak Wan sebelum itu sudah mendapatkan rawatan di beberapa hospital namun penyakitnya gagal dikesan sehiggalah pihak Hospital Jasin mengesyaki dia menghidap sakit berkenaan,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini pada Ahad.

Zulkifli atau lebih dikenali sebagai Zack, bekas anggota kumpulan Kool berkata, pihak Seniman mendapat tahu berita itu beberapa hari lalu dan terus memutuskan melawatnya pada Ahad untuk bertanya khabar dan memberi sedikit bantuan.

Kata Zulkifli, dalam pertemuan itu Wan Maimunah menceritakan sebelum ini dia berada di Mekah selama sebulan sebelum pulang dan tinggal bersama anak angkatnya di Sungai Udang, Melaka.

Menurutnya, Wan Maimunah sering mengalami sakit dada sehinggalah dia ditahan di hospital itu ketika mendapatkan rawatan.

Dalam pertemuan itu Wan Miamuah menangis kerana tidak menyangka ada pihak yang masih mengingatinya dan sudi meluangkan masa melawat dia yang kini sedang sakit.

“Dalam pertemuan itu Kak Wan turut meluahkan perasaan sedih apabila dia tidak lagi mendapat tawaran berlakon sejak kebelakangan ini dan berasa seolah-olah dipingirkan,” katanya yang turut ditemani dramatis Zuraini Kasim melawat pelakon itu.

Zulkifli berkata, pihak Seniman akan memantau keadaan kesihatan pelakon itu dan memberi bantuan sewajarnya jika keadaan memerlukan.

Sementara itu Wan Maimunah yang dihubungi mStar Online malam Ahad meminta maaf tidak dapat untuk ditemubual kerana keadaan kesihatannya yang tidak mengizinkan.

“Minta maaf ya ‘anak’… Kak Wan tak boleh nak bercakap, letih sangat ni. Nanti-nantilah ya. Minta maaf sangat ya,” pintanya.

Dalam kerjaya seni, Wan Maimunah banyak berlakon dalam drama dan filem tempatan termasuklah berkebolehan membawakan watak komedi dan antagonis.

Dia pernah memenangi kategori Artis Komedi Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) selama lima tahun berturut-turut dari 1992 sehingga 1996.

Pada tahun 2002, dia memenangi Pelakon Pembantu Wanita Terbaik, Anugerah Skrin menerusi drama Rumah Di Tengah Sawah.

Wan Maimunah pernah gagal dalam beberapa perkahwinannya termasuklah dengan usahawan dari Johor iaitu Makpol Saimon, 57.


Mereka berkahwin pada 14 Disember 2013 di sebuah hotel di Johor Baru dan bercerai pada April 2015 tanpa berkongsi sebabnya.